tisdag 19 juli 2011

Sommarbok!

Hej på er!

Hoppas att ni alla har det bra ute i sommarvärmen. Idag tänkte jag visa er en sommarbok jag gjort. Framsidan kom egentligen till när jag satt och "lekte" med olika produkter, det händer väldigt ofta att jag gör på det sättet, hehe.
Det jag har använt som bas till fram och baksida är sidan av en wellpappkartong jag hade liggandes. Jag har helt enkelt klippt ut två lika stora sidor och rivit av lite av det yttersta släta pappret för att det skall se lite slitet ut. Sedan har jag färgat in det lite med Distressrefill till Vintage photo och låtit det torka. Målat Vit cracklepaint på lite slarvigt och låtit det torka, och först efter det så la jag på rosa glittrigt embossingpulver och smälte fast det.


Som dekoration har jag satt dit Tissue tape och färgat in även den med distressfärg, precis som den lilla tagen som sitter där med.. På tagen har jag stämplat med en stämpel från Arkivet, den är egentligen större men eftersom tagen var så liten så ville jag bara få med "Sommar".

Där sitter även en hattnål för att hålla fast tagen och lite pärlor är spridda över sidan. Jag satte även dit en fjäril, för det är väl sommar om något!


Här ser ni en närbild på huvuddekorationen, jag har helt enkelt "rufflat" en rosett av Tissue tape, satt en ros i mitten och i princip dränkt den genom att spraya vatten med mycket Distressrefill - Spun sugar och Perfect pearl - gold i.



För att göra insidan lite rolig så satte jag dit lite mönstrat papper och använde en edge scraper på alla kanter, även på "skrivbladen.



På baksidan gjorde jag på samma sätt som framsidan, men satte endast dit min signatur.

Tack för titten!
//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar