onsdag 20 juli 2011

Somrigt Magnolia kort

Hej hej!

Här skall ni få se ett riktigt somrigt kort. Jag har använt min nya favorit Magnolia, med massor av fina fjärilar!



Det blommiga pappret kommer från Maja Design och till både bakgrunden,
cirkeln bakom texten och klänningen passade det perfekt.



Här kan ni se att jag först har stämplat och färglagt motivet på ett enfärgat vitt papper och sedan stämplat det igen på det blommiga pappret och klippt ut klänningen. Den distressade jag lite i kanterna för att få lite mer blå färg på den och monterade den sedan på 3mm 3D-kuddar.



Klänningen, rosetten, fjärilarna och diverse kanter har jag applicerat Diamond stickles. Textstämpeln som jag använt är Tirre design och finns på Arkivet.
Stansen som bildar de små "tårtpappren" kommer ifrån Nellie Snellen och heter Flower.

Tack för titten!
//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar