onsdag 24 augusti 2011

Experimentell tag

Hej på er!

Idag mina vänner har jag ett nytt inlägg åt er, och idag blir det en tag. Det hela började som ett experimentera-med-produkter-och-se-hur-det-blir projekt.

Jag startade alltså med en vanlig papperstag, ripplade på en hel del glossy accent och värmde med värmepistol, så som jag visade i detta inlägg.efter det sprayade jag tagen med lila bläck blandat med vatten, detta var inte distress utan någon flaska jag hade hemma.

När det var torrt strök jag på mängder av guldfärgad pearl maker över alla upphöjda ytor, limmade med glossy accent fast spetsremsorna och tog guld även på dom. När allt torkat var det dags att dekorera.
Stämpelmotivet kommer ifrån Tim Holtz, detta stämplade jag upp och klippte isär orden, applicerade glossy accent även på dessa och lät det torka. När de var torra var det dags för med pearl maker, denna gången i kanterna på ordrutorna, på gånggärnet och lite i kanten på blomman. därefter monterade jag på alla dekorationer och sist men inte minst satte jag dit ett hjärta som jag gjort i ståltråd.
Tack för titten!
//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar