måndag 22 augusti 2011

Kakpåse med tillhörande kaktång

Hej på er!

En påse med "chocolate chip cookies" skulle väl göra de flesta glada, men för att göra prenten lite extra utsökt så krävs ju en fin förpackning.


Så det jag har gjort är att jag har stämplat ett kollage med en ängel på en liten brun papperspåse och sedan målat på med svart cracklepaint runt om.


Till den lilla tagen som sitter på har jag använt kraftpapper och en stämpel från Arkivet, de e Tirre design. Alla kanter är smutsade med Vintage photo och jag har gjort två hål i toppen för att knyta band.


Blomman i nederkant på påsen är även den gjord i kraftpapper. Men nu över till det fantastiska tillbehöret, kaktången! Hur är då den gjord? Jo den är gjord av en klädnypa och två spatlar (typ, breda glsspinnar, sådana som läkare använder) finns likande på t.ex panduro.

Jag stämplar det motiv jag vill ha i det här fallet en stämpel från 7 gypsies, på spatlarna och färgar in både dom och klädnypan med distress. Och sedan är det bara att limma ihop och dekorera med något på toppen. Jag satte dit blommor från graphic 45.



Tack för titten!
//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar