lördag 1 november 2014

Brevlådan, en favorit från förr.

Hej på er!
Idag fick jag en förfrågan om den här lådan som jag gjorde redan 2010 och jag lovade du att lägga ut den på nytt. Så här kommer en favorit från förr, den bokstavliga BREVLÅDAN.

Här kommer beskrivningen där jag visar hur en till synes enkel brevhög blir något alldeles extra!


Materialet du behöver är
7st. kuvert (Jag har använt C6)
6st. ark med wellpapp (Skrurna till något mindre storlek än kuverten)
1st. ark med cardstock (Valfri färg, är till lådans insida)
En bit spillpapper
Ink blending tool
Distress ink-stämpeldyna (Jag har använt "Vintage photo")
Dubbelhäftande tejp
Linjal
Skalpell
Skärmaskin
Falsben
Penna
Valfritt dekorationsmaterial

OBS! Jag har inte skrivit ut några mått, man kan använda vilken storlek på kuvert som helst och därmed ändra insidans storlek efter tycke och behag. Jag har använt C6 kuvert och insidans mått är 10X7cm. Givetvis kan man använda så många kuvert man vill. OBS!







Tack för titten!
Lämna gärna en kommentar och låt mig veta vad du tycker.
//Tina

1 kommentar: